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Zur Ermittlung der Hypoxie-Ursachen wurden in den Flugzeugen Spezialfilter angebracht, die das Niveau der toxischen Stoffe im Cockpit messen. Die Piloten nutzen nunmehr Sensoren, die den Sauerstoffspiegel im Blut während des Fluges feststellen.
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »mabae« (5. Mai 2012, 20:38)
Quelle: diePresse.comZitat
Wegen Sicherheitsbedenken hat das US-Verteidigungsministerium die Luftwaffe angewiesen, den Einsatz ihrer modernsten Kampfjets einzuschränken. Verteidigungsminister Leon Panetta verfügte am Dienstag nach Angaben des Pentagon, die Kampfjets vom Typ F-22 Raptor vorerst nicht mehr auf Langstreckenflügen, sondern nur noch im Umkreis von Flughäfen einzusetzen, um im Notfall jederzeit eine Landung zu ermöglichen.
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Ingenieur« (16. Mai 2012, 07:28)
Quelle: diePresse.comZitat
Wegen Sicherheitsbedenken hat das US-Verteidigungsministerium die Luftwaffe angewiesen, den Einsatz ihrer modernsten Kampfjets einzuschränken. Verteidigungsminister Leon Panetta verfügte am Dienstag nach Angaben des Pentagon, die Kampfjets vom Typ F-22 Raptor vorerst nicht mehr auf Langstreckenflügen, sondern nur noch im Umkreis von Flughäfen einzusetzen, um im Notfall jederzeit eine Landung zu ermöglichen.
Die F-22 ist damit ungefähr so brauchbar wie ein Gewehr, dass für den Betrieb 230 Volt Wechselstrom benötigt, und mit dem deshalb nur in der Nähe einer Steckdose geschossen werden kann.
Ein altes Thema, wo das Problem nach wie vor besteht ist also zu alt um aufgegriffen werden zu dürfen oder wie?
Wenn es ein Problem mit der Sauerstoffversorgung gibt, ist das Ding für den Kutscher potentiell sehr gefährlich. Und ich hab lieber gesunde Piloten am Boden oder auf sicherem Fluggerät als futuristisches Fluggerät am Himmel mit einem hohen Gefahrenpotential.
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »hasegawa« (29. August 2012, 14:13)
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High-level Air Force experts were aware of now-notorious flaws in the F-22 Raptor fighter jet’s oxygen supply system more than a decade ago. A range of solutions were proposed as early as 2005, the AP reported, citing internal documents and emails.
A group of experts calling themselves RAW-G (Raptor Aeromedical Working Group) formed a decade ago during an early stage of production to brainstorm solutions to the problem. The group presented its recommendations in 2005, and held its final meeting in 2007 before it was dissolved...
A year after the group disbanded, F-22 pilots began to complain about the infamous "Raptor cough" and dizziness while flying at high altitudes.In 2010, hypoxia was deemed to the main factor in the fatal F-22 crash in Alaska of Col. Jack McMullen, commander of the Air Force's 3rd Wing. His jet hit at such a high velocity that only small fragments of the debris could be recovered. McMullen’s body was never retrieved.
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So China now possesses two potentially combat-capable stealth jets. But — and we can’t emphasize this enough — it’s not at all certain that either will make it through development, testing and full-scale production and into front-line service. Just ask the U.S. Air Force, which since the 1980s has overseen creation of no fewer than four different stealth fighter prototypes, but so far has only managed to equip just six war-ready squadrons with fewer than 200 operational jets. And at an extremely high price: up to $700 million per plane, depending on how you count.
The J-21 that appeared this weekend is outwardly similar to the nearly 2-year-old J-20. Both have two engines, two tails, big trapezoidal wings and the sharp, faceted features of a radar-evading plane. In that sense the J-21 and the J-20 evoke America’s first batch of stealth prototypes, the twin-tail, twin-engine Lockheed YF-22 and Northrop YF-23.
Those two planes flew head-to-head in 1991, vying for an Air Force construction contract. The YF-22 won and, 14 years, a major redesign and some $70-billion later, entered service as the F-22 Raptor. Ten years later the Pentagon ran a second competition pitting the Boeing X-32 versus Lockheed’s X-35 — both single-engine stealth designs. Again, Lockheed won, and is today developing the F-35 into a combat-ready warplane, though painfully slowly.
It’s unclear whether Beijing intends to compete the J-20 against the J-21 for a single acquisition program. It’s equally possible both jets are meant for production. It’s also conceivable that neither is — that they’re both strictly test vehicles. “Feng,” an analyst writing for Information Dissemination, believes Beijing can only afford to manufacture one of the new planes and will be forced to choose. But that’s conjecture. As with any Chinese weapons initiative, among outsiders there are more questions than answers.
For example, just how stealthy is the J-21 — and for that matter, the slightly older J-20? Both share the general shape of the U.S. F-22. But American stealth design relies on more than shape. Special radar-absorbing materials, sophisticated heat-absorption systems, “silent” electronic gear plus extreme high speed and altitude performance all combine to give the F-22 its so-far unique ability to evade enemy defenses. It’s hard to say whether China has mastered, or even attempted, those techniques.
Moreover, if the airplane revealed this weekend is the new J-21, then what exactly is the partially-disassembled, shrink-wrapped airplane photographed being trucked through Chinese cities back in June? When that plane first appeared, some observers thought it was the J-21 being shipped in pieces to an airfield for assembly and testing. But the differences between it and Shenyang’s new prototype are too big and numerous for the two to be directly related. Whatever the June jet is, it remains mostly unseen and, to outsiders, entirely unknown.
In other words, China has just pulled the cover off its second type of stealth fighter. But it may already have a third in the works. And it’s even possible one or more of them will eventually evolve into a useful front-line warplane.
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Das Projekt T-50 der Flugzeugschmiede Suchoi unterliegt noch immer strengster Geheimhaltung, auch wenn die Maschine bereits 2011 öffentlich gezeigt wurde. Was weiß man bis heute über dieses Jagdflugzeug der fünften Generation?
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The US Department of Defense's decision to relax the sustained turn performance of all three variants of the F-35 was revealed earlier this month in the Pentagon's Director of Operational Test and Evaluation 2012 report. Turn performance for the US Air Force's F-35A was reduced from 5.3 sustained g's to 4.6 sustained g's. The F-35B had its sustained g's cut from five to 4.5 g's, while the US Navy variant had its turn performance truncated from 5.1 to five sustained g's. Acceleration times from Mach 0.8 to Mach 1.2 were extended by eight seconds, 16 seconds and 43 seconds for the A, B and C-models respectively. The baseline standard used for the comparison was a clean Lockheed F-16 Block 50 with two wingtip Raytheon AIM-120 AMRAAMs. "What an embarrassment, and there will be obvious tactical implications. Having a maximum sustained turn performance of less than 5g is the equivalent of an [McDonnell Douglas] F-4 or an [Northrop] F-5," another highly experienced fighter pilot says. "[It's] certainly not anywhere near the performance of most fourth and fifth-generation aircraft."
Denn der wird immer mehr (vor allem durch die Truppe) zu einem echt guten "Spielzeug"!
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »mejot« (3. Februar 2013, 15:52)
Haben die den allmählich so gut im Griff??
Quelle: FR 04/2013 S. 22, 23Zitat
Fast die Hälfte der Auftriebsfläche bildet der breite Rumpf, der somit auftriebserzeugende und tragende Funktion hat...In der weit vorgezogenen Tragflügelwurzel sind Vorderkantenklappen integriert. So kann die auftriebserzeugende Wirkung des Rumpfes über einen maximalen Anstellwinkel voll genutzt werden.
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »mabae« (7. März 2013, 21:34) aus folgendem Grund: Präzisierung Quellennachweis
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