Insgesamt 66 Stimmen
36%
Ja, warum denn nicht?? (24)
24%
Abwarten und Tee trinken.... (16)
24%
Nein, auf keinen Fall! (16)
15%
Ich weiss nicht so recht.... (10)
Zitat
Maximum cruise speed: 1.6 Mach
Long range cruise (supersonic): 1.5 Mach
No boom cruise (supersonic): ~1.1 to 1.2 Mach
High speed cruise (subsonic): .99 Mach
Long range cruise (subsonic): .95 Mach
Maximum takeoff weight: 90,000 pounds
Basic operating weight: 45,100 pounds
Maximum fuel: 45,400 pounds
Engines: Two PW JT8D-219
Thrust: Flat rated to 19,600
Wing area: 1,200 sq. ft.
Approach speed: 120 kts*
Balanced Field length < 6,000 feet
Landing distance, wet runway: 3,460 feet
Range (NBAA IFR): > 4,000 nm
Ceiling: 51,000 feet
* Typical end of mission weight
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Thunderbolt« (3. Januar 2010, 00:09)
Zitat
Market Activity
Aerion has collected over 50 orders for the $80 million jet. Each is secured by a $250,000 deposit. Total backlog now exceeds $4 billion.
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »LH 490« (27. Februar 2011, 18:32)
Aber ich glaueb nicht, dass es der Concorde Konkurenz machen kann.
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Ingenieur« (20. November 2011, 21:19)
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