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Zitat von »PMDG Forum«
PMDG 737NGX Manuals, Training Guides and Quick Reference Handbook
Last week we finally reached an agreement that will allow us to offer the full, printed B737NG flight manuals set in advance of the PMDG 737NGX release!
The manuals will be printed and bound in white binders with the PMDG logo with an image of the PMDG 737-800 on the cover. (In similar fashion to how the PMDG MD-11 manuals were printed.) The QRH will be bound with a ribbed spine in precisely the fashion used aboard Boeing 737NG airlines the world-over.
The following manuals will be made available:
Flight Crew Operations Manual, Volume 1: This manual will provide you with copies of all relevant operating service advisories, limitations, normal procedures, supplemental procedures, dispatch and flight performance data. This book will give you all of the information you need to operate the PMDG 737NGX safely in any operating environment. Total Volume: 1,170 pages, with indexes and chapter tabs.
Flight Crew Operations Manual, Volume 2: This manual will provide you with an in depth look at all of the systems on your new 737NGX, along with detailed descriptions, charts, diagrams, graphs and operating instructions. This volume will give you everything you need to truly understand what is happening behind each switch, display, gauge and annunciator. Total Volume: 1,242 pages, with indexes and chapter tabs.
Flight Crew Training Manual: This manual will provide you with specific, detailed procedures and step-by-step guides to take you through every single phase of flight in your new PMDG 737NGX. From initial preflight, through takeoff, aborted takeoffs, normal and single engine climbs, cruise flight, descent, one and two engine approaches of all types, landing, taxi-in and shut-down. If you want to learn how to operate your PMDG 737NGX like the pro's- this book will teach you everything you need to know. Total volume: 416 pages, with indexes and chapter tabs.
Quick Reference Handbook: This is the exact guide carried on the flight deck of every 737NG in the world. This handbook takes you through the trouble-shooting, diagnostic and in-flight decisions making required to handle any abnormal flight condition from hung starts to system and indication failures, and nearly every other possible failure scenario the might be experienced by a crew in flight. Total volume: 452 pages, with easy-reverse spine, quick access tabs and cover pages. (This document will be available in color OR b/w for those that are budget sensitive.)
737NG Diagrams and System Schematic Guides: This 25 page document will provide you with detailed diagrams and schematics in large format to simplify your study of the complex 737 systems.
PMDG 737NGX Cockpit Training Posters: These full color posters, complete with the PMDG 737NGX outline and brand logo will provide the perfect cockpit study aid because they match the cockpit layout and equipment options installed in the PMDG 737NGX. Printed on high quality, durable stock, you will be able to keep the poster rolled up for quick access, laminate it for added protection, or you may find it suitable for framing and hanging on the wall in your "sim pit."
Jetzt werden wir von PMDG auch noch genötigt nicht nur die Software selbst, sondern auch diese Massen an manuals zu kaufen
Immerhin schreibt Seine Heiligkeit RSR, dass wirklich alles, aber auch alles im Sim so funktioniert, wie auch in den original Boeing Manuals...
Zitat
Unter C-Check versteht man die detaillierte Inspektion der Flugzeugstruktur und einen gründlichen Test der Systeme, teilweise Freilegung der Verkleidung für gründliche Überprüfungen. Ein C-Check findet je nach Flugzeugtyp alle 15 bis 18 Monate statt, das Flugzeug bleibt dafür ungefähr ein bis zwei Wochen im Hangar. Ein solcher C-Check umfasst ca. 5000 Arbeitsstunden.
Zitat
Immerhin schreibt Seine Heiligkeit RSR, dass wirklich alles, aber auch alles im Sim so funktioniert, wie auch in den original Boeing Manuals
Also kenn mich mit dem system sehr gut aus warum denn dann noch manuals? Mit dem IRS der 737 bin ich auch sehr vertraut!? Muss man die Manuals lesen ?
Na gut, ein halbes Jahr Urlaub und täglich 4Std. lernen, dann klappt das sicher. Schade, das man dann mit diesem Wissen kein Geld verdienen kann.......................
Also frage ich mich obs denn das ist, was für mich noch Spaß bedeutet
Ja, die Downloadberechtigung für das Produkt erfolgt erst nach einer zufallsgenerierten Onlineprüfung, bestehend aus 240 Fragen.
Macht ja auch Sinn, was willst Du denn mit dem Flieger auf der Platte, wenn Du überhaupt damit nicht umgehen kannst...
Also kenn mich mit dem system sehr gut aus warum denn dann noch manuals? Mit dem IRS der 737 bin ich auch sehr vertraut!? Muss man die Manuals lesen ?
Ja, die Downloadberechtigung für das Produkt erfolgt erst nach einer zufallsgenerierten Onlineprüfung, bestehend aus 240 Fragen.
Macht ja auch Sinn, was willst Du denn mit dem Flieger auf der Platte, wenn Du überhaupt damit nicht umgehen kannst...
Zitat
Guys, we don't want to mislead anyone - I think the price is going to be substantial on these. It costs a ton to license this from Boeing and to print them. I don't know how long ago that comment RSR made was - if it was back at MD-11 release, then it doesn't reflect current information... You're literally getting what real 737 pilots would have now. This isn't PMDG's self-written manuals printed out, this is the actual real-life Boeing documentation.
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »ferrari2k« (30. November 2010, 16:05)
Irgendwo im PMDG-Forum habe ich gelesen, dass sich der Preis für die 737NGX im Rahmen der bisherigen Airliner, also B747 und MD-11, bewegen wird. Es kommt doch Weihnachten ...Jetzt müssen sie nur noch den Preis für das Flugzeug selbst realistisch machen
Aber kommt dann auch die NGX?
Ich hab da so meine Zweifel....
Osterhase?
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »KLM57« (30. November 2010, 22:46)
Zitat
PMDG 737NGX Release Date (Update: 29NOV10)
UPDATED 29NOV10
PMDG has a long standing tradition prohibiting us from providing release dates in advance.
We do this in order to prevent "schedule pressure" from influencing our decisions related to product readiness for market.
Right now, (as of 29NOV10) we can only say that the PMDG 737NGX will release "soon." Our previous guidance had been that we anticipated the release taking place during 2010, but as we transition from internal to external testing, we cannot consider any artificial deadlines imposed by the calendar, as these may negatively impact final product quality.
Our goal is to provide you with a high quality, complete, problem-free 737 simulation experience, and we feel that the PMDG 737NGX will set an entirely new standard for desktop flight simulation. We understand that it is difficult for some customers to await this release, but we promise that the wait will be worth the final product!
You can generally tell when the product is getting close to release because we start showing you very complete overviews of the airplane in our customer support forum.
Zitat
I'm just going to clarify so there's no wild theories:
Internal to External testing means that we're going from just members of PMDG seeing the test builds to our technical advisory team made up of real NG pilots, engineers, designers etc seeing it now. This is also what I would call "late Alpha." The plane works, it's flyable etc, we're just making sure everything's modeled correctly now before we go beta with it.
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