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Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Möchtegernpilot_14« (24. August 2008, 21:25)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Möchtegernpilot_14« (25. August 2008, 00:20)
Zitat
When autopilot is on, and i want to change my heading, the aileron deflection is very high and it's moving up and down very fast, seems to be uncontrolled.
You can see this problem in my video, which is accessable on: http://de.youtube.com/watch?v=ZYC-USJXr6E
I hope you can help me to fix it.
Thank you
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »jodlherz« (25. August 2008, 16:24)
Zitat
Wenn ich eine Lösung vom Wilco Support habe, dann stell ich sie hier rein!
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »jodlherz« (26. August 2008, 19:58)
Zitat
Lösung A:
Check your 733.ini (34 and 35)
It should has following values:
; Bank hold
; Proportional component. Target rollrate is bank_spd_Kp * (target_bank - current_bank)
bank_spd_Kp=0.5
; Integral component
bank_spd_Ki=0.0
; min/max rollrate
bank_spd_min_output=-4
bank_spd_max_output=4
; 2nd stage PID controller
bank_gain_lo_alt_breakpoint=20000
bank_gain_hi_alt_breakpoint=30000
; gain at lower and higher altitudes. At average altitudes gain will be interpolated
bank_lo_alt_Kp=-0.16
bank_hi_alt_Kp=-0.09
; Integrator time (seconds)
bank_Ti=2.0
; Derivator time (seconds)
bank_Td=0.001
Zitat
Lösung B
; Bank limit
maxBank=20.0
; Bank hold
; Proportional component. Target rollrate is bank_spd_Kp * (target_bank - current_bank)
bank_spd_Kp=1.25
; Integral component
bank_spd_Ki=0.0
; min/max rollrate
bank_spd_min_output=-3
bank_spd_max_output=3
; 2nd stage PID controller
bank_gain_lo_alt_breakpoint=20000
bank_gain_hi_alt_breakpoint=30000
; gain at lower and higher altitudes. At average altitudes gain will be interpolated
bank_lo_alt_Kp=-0.13
bank_hi_alt_Kp=-0.06
; Integrator time (seconds)
bank_Ti=0.5
; Derivator time (seconds)
bank_Td=0.001
;LNAV mode
lnav_Kp=20
lnav_Ki=0
lnav_min_output=-20
lnav_max_output=20
;max bank in LNAV turns
lnav_max_bank=20
;when IAS below
lnav_max_bank_ias = 155
Zitat
Lösung C
; Bank hold
; Proportional component. Target rollrate is bank_spd_Kp * (target_bank - current_bank)
bank_spd_Kp=2
; Integral component
bank_spd_Ki=0
; min/max rollrate
bank_spd_min_output=-2.5
bank_spd_max_output=2.5
; 2nd stage PID controller
bank_gain_lo_alt_breakpoint=15000
bank_gain_hi_alt_breakpoint=35000
; gain at lower and higher altitudes. At average altitudes gain will be interpolated
bank_lo_alt_Kp=-0.10
bank_hi_alt_Kp=-0.04
; Integrator time (seconds)
bank_Ti=1
; Derivator time (seconds)
bank_Td=0.125
lnav_Kp=40
lnav_Ki=0
lnav_min_output=-60
lnav_max_output=60
;max bank in LNAV turns
lnav_max_bank=23
;when IAS below
lnav_max_bank_ias =185
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Deberius« (2. September 2008, 18:07)
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