
Zitat
To be released around summer. High end instrumentation, modeling and excellent flight modeling.
If we are correct the first high end motorglider for FSX.
* Hoffmann H 36 Dimona, Touringmotorglider
* Year of construction 1983
* 16 Meters wingspan
* 770 kilos
* Limbach 2000 Engine with 80 hp, (usable only about 60hp due to the limiting constant speed propeller)
* Cruise speed 160-180kph
* Best LD 27



Zitat
![]()
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Flugingenieur« (12. April 2011, 15:31)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »hasegawa« (27. April 2011, 15:25)
Zitat von »J.Schweigler«
Aerosoft Dimona X feature list:
Professional development by the developers of the Discus and the Huey.[Quelle: Aerosoft-Forum]
- Three different versions. Glider equipped, CVFR equipped and simple.
- Very detailed visual model of an used aircraft.
- Dynamic wing flex that reacts on g-force (Not comparable to standard wing flex system).
- Cockpit shakes on ground roll, stall, sideslip and due to engine vibrations
- Dynamic overstress prevention system (ailerons up).
- Custom propeller animations of blade pitch and slow RPM's:
- Takes a realistic 1m20s from full fine to full feather.
- Engine compression noticeable on prop movement
- Propeller stopping position affected by airspeed and side slip.
- Realistic windmill start-up possible.
- Wind milling propeller produces drag, which reduces gliding performance, and helps during landing.
- Smashed insects appear on the windscreen and leading edge of the wings (only during summer - can be cleaned on the ground).
- Very accurate flight model allowing slip and spins.
- High quality sound set recorded in and from the real aircraft in flight and on the ground.
- Engine damage due to over speeding or overheating.
- Engine will "diesel" on shut down when hot.
- Custom calculated values for Oil temp and CHT.
- CHT dependent on cowl flap position.
- Choke has effect on engine roughness when cold and drowns engine when warmed up.
- Instruments needles react on vibrations and aero dynamical influences.
- Custom electrical fuel pump.
- All circuit breakers are functional.
- Circuit breakers for COMM, NAV and Transponder might trip if they are on during engine start.
- Accurate function of parking brake system.
- SDI C4 competition glider computer and audible variometer with realistic total energy compensation.
- Automatic warning signs in the VC if the user sets up FSX wrong.
- Load save module:
- Automatically saves panel state and fuel qty when aircraft is standing still on the ground with engine off.
- Automatically loads panel state when the aircraft is loaded / reloaded.
- Accurate simulation of the MT propeller control unit:
- Uses an electric motor to control blade pitch, requiring that electrical power is available for the unit.
- If the circuit breaker is switch off in start position, you might over speed the engine.
- Auto position for constant speed control.
- Glide position for feathering the propeller blades.
- Rotary knob for RPM adjustment
- Aerosoft sound module with over 150 sounds for all controls and for:
- Switch and lever sounds.
- Special engine sounds.
- Wind sounds for side slip and windows.
- MT-propeller electric motor.
- Custom transponder.
- Custom GPS:
- Monochrome LCD look.
- Free positioning (Not in Windows Vista).
- Setup page for selection of what to show on the GPS map.
- Accepts FSX flight plans when loaded from the FSX flight plan menu page.
- Direct-To function.
- NRST station Airport, VOR, NDB and fixes can be selected for Direct-To's.
- Cursor mode where you can select any position on the map as a Direct-To.
- HSI page showing ground track, flight plan leg bearing and cross track deviation.
- Custom old style VOR.
- Compass that really floats in fluid.
- Original Checklist of the D-KGAF including weight and balance sheet.
Zitat von »Nick Churchill«

.
Zitat von »Aerosoft«
Keine Online-Aktivierung erforderlich, installierte Dateien werden personalisiert. [Quelle: Aerosoft.de]
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Flugingenieur« (11. Mai 2011, 17:35)
Zitat
Meeensch, dann schick' doch den Link gleich mit!

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Torsten« (11. Mai 2011, 18:03)
: Klick! 
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Nebelkrähe« (12. Mai 2011, 12:56)
Klingt interessant was ich so in der Produktbeschreibung lese. Laut Beschreibung muss kein Aerosoft Launcher installiert werden, somit will ich die Kiste eigentlich kaufen. Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Nico081« (12. Mai 2011, 18:55)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Flugingenieur« (12. Mai 2011, 19:18)
Ne im Ernst, mir gefällt die Katana irgendwie nicht von der Form und vom Cockpit, die Dimona hingegen ausgesprochen gut. Ist irgednwie grotesk, da die ja sehr eng verwandt sind.Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (1. September 2011, 20:42)
Warum ist denn das Ding nicht so "beliebt" bzw. verbreitet und den Simmern?
wer weiss.. Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Nico081« (1. September 2011, 23:48)
. Nun ist die Katana auch nicht gerade schnell oder groß, aber es muss doch ein Leben unterhalb der 737 geben.
Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (2. September 2011, 21:22)
Das die Dimona keine Boeing ist, ist irgendwie klar. Und das damit die ganzen Automatismen fehlen, auch. Aber wer erwartet sowas in einem Kleinflugzeug?
. Und nichtmal ein GPS an Bord (vermutlich, ich weiss es nicht), damit kann man ja nicht fliegen
. Und da Kleinflugzeuge, von Piper Cub über eine Pitts zu einer Beech F-33 oder einer PA Seneca alle in einer Schublade stecken, braucht man kein weiteres Kleinflugzeug, denn man hat ja schon eines für ORBX Szenerien anschauen oder als Screenshotflieger. Kleinflugzeuge muss oder kann man ja auch nicht richtig fliegen, sie sind nicht anspruchsvoll, es gibt keine klaren Regeln zum Betrieb dieser Flugzeuge.
. Ich für mich habe ich die Herausforderung die Reize und meine persönlichen Schwerpunkte der Sichtfliegerei im Sim schon lange erkannt, einfach herrlich, und wenn man es realistisch ausübt hat man allerhand zu tun, das ist die NGX ein Schlafwagon dagegen. Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von »Nico081« (2. September 2011, 22:12)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (3. September 2011, 12:54)
Unter die "Geilen 3" hätte ich mir jetzt was andere vorgestellt, aber gut. Sagt mal, kann die Katana slippen und trudeln wie die Dimona?
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (4. September 2011, 21:15)
Forensoftware: Burning Board® 3.0.24, entwickelt von WoltLab® GmbH